Päls i kylan

För ett tag ses hittade jag en trasig päls på Kupan här i Uppsala. Eftersom den var lite trasig under ena armen fick jag den billigt. Tanken är att jag eventuellt ska fodra en hätta med pälsen och så ska jag försöka mig på att få till en pälsstola att ha över axlarna.



Så här ser pälsen ut från utsidan



Från avigsidan kan man se att pälsen består av småbitar som är ihopsydda. Tyvärr vet jag inte vad det kan vara för djur, är det någon som vet?

Efter experthjälp från Historiska världars forum så verkar det som om min päls är gjord av mink eller eventuellt kanin.

Kommentarer
Postat av: Varkenoch

Jag tror att jag vet, men kommer inte på namnet. Ska kolla med min moder, som brukar ha koll.



Tack för din kommentar hos mig - den var inte alls för lång, bara väldigt bra och uppskattad!

Postat av: Varkenoch

AAh, det var vad min mamma sa också. Och då måste det ju vara rätt :)

2010-01-20 @ 08:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback