Ada med klänning

För några veckor sedan kom min efterlängtade provdocka, som jag och Emma döpte till Ada under monteringen. På de här få veckorna har hon varit ett stort hjälpmedel under mitt syande, bla. så har hon fått prova en kjol, en kjortel och nu ikväll en halvfärdig klänning.



Klänningen är sydd i ett bomullstyg köpt på Tradera för flera år sedan och har nu äntligen fått komma till användning. Mönstret är egenkonstruerat och det här är den första kjol/klänning som jag bemödat mig med att sätta fickor i sidorna på. Tanken är att knäppningen, slagen och kragen (och ev. manschetterna) ska dekoreras med en turkos/grön passpoal om jag hittar någon passande. Annars är det väl inte så mycket att säga om klänningen, ska dela med mig av det färdiga resultatet sedan.

Den som är observant ser att ytterligare en kjol tittar fram under fållen. Den är en 40-tals inspirerad kjol i sex våder med gångveck. Även den ska ni få se i framtiden.

Idag var även Eleonor och hälsade på (och lånade skrivaren) så då passade jag på att fota min nya mössa.



Den är stickad på strumpstickor 4,5 uppifrån och ner. Den är varm och täcker öronen, men särskilt vacker vet jag inte om den är, den fyller sin funktion iaf. Det var iaf roligt att sticka med egenspunnet garn.


(Och jag vet Erik, bilden är inge vidare och för att inte tala om efterbehandlingen, men det är inte jag som är fotograf:P)


Kommentarer
Postat av: Fale Artut

Roligt att Du gillar mitt garn! Om det är något Du är speciellt intresserad av så maila mig, [email protected]. Och Du, vilken klänning!

Om man är lång som Du kan man ju verkligen bära upp en sådan kreation.

2010-01-27 @ 12:51:56
URL: http://faleartut.blogspot.com
Postat av: Lova

Det där ser ut att kunna bli en fin klänning! Nu fick jag lite inspiration att kanske sy lite på shortsen jag började med i helgen.

2010-01-27 @ 21:43:13
URL: http://www.baralova.se
Postat av: Hannah

Vad kul att kunna inspirera! Hoppas att man får läsa/se shortsen på den blogg snart!

2010-02-07 @ 16:15:10
URL: http://schannalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback