Hatt/Fascinator

Den senaste tiden har jag blivit mer intresserad av hattar, huvudbonader och annat man kan pryda sitt huvud med. Allt från medeltida huvudlin (som jag fortfarande inte lyckas få snyggt, hur mycket jag än försöker) till mitt senaste projekt, en viktoriansk hatt är intressant. I höstas exprimenterade jag en del men ganska enkla stärkta baser i filt, som jag sedan dekorerade. Två av dem har en av mina vänner Erik fotograferat med hjälp av Eleonor som modell. (Kolla gärna på Eriks eminenta fotoblogg.)





Jag kan inte bestämma mig för vilken av bilderna som är bäst, så jag delar med mig av båda.



Den här är dekorerad med lönnlöv och rönnbär, inte särskilt hållbart, men i mina ögon väldigt dekorativt. Tyvärr har nu hatten skrumpnat ihop och ligger och väntar på att dekoreras med något annat.


Kommentarer
Postat av: Lova

Vilka fina bilder. Jag gillar den översta bäst och jag tycker att den understa hatten är finast.

Postat av: Hannah

Min favorit är också lövhatten, tyvärr är den ju inte så hållbar. Har läst nånstans att man kan doppa löven i glycerin (?) så håller de sig, men har aldrig provat.

2010-02-04 @ 11:22:22
URL: http://schannalle.blogg.se/
Postat av: Karolina

Världens allra finaste Eleonor!

2010-02-13 @ 11:21:57
URL: http://witheyesblinking.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback