Växtfärgat och lite annat

Under våren och sommaren har det blivit lite växtfärgning och igår tog jag mig äntligen tid och fotade de garner som jag fortfarande har kvar.



Garnerna är färgade med (från vänster): björkkvistar, lökskal, krapp, rödbeta och blå bresilja.

Fårskinnet som garnet ligger på är från släktgården, på den tiden det fanns får där. Jag tycker att det är väldigt roligt att jag fått det av mormor.

På hantverksfronten så är det mycket spinning som gäller, men jag håller även på att jävlas med ett par sotarmössor som jag har fått en beställning på. Att något som är så pass enkelt ska vara så svårt att få till kan jag bara inte förstå, men ska försöka att få färdigt dem idag eller i morgon förmiddag då jag är ledig.

När jag handarbetar har jag min medhjälpare Maja med mig.



Fast i ärlighetens namn så hjälper hon inte till så mycket, hon ligger mest och sover eller ställer till med bus. Här ligger hon och myser på ett nystan från Järbo garn.

På medeltidsfronten har jag äntligen fått tillbaka lusten, och har börjat med ett projekt jag har planerat länge. Är det någon som kan gissa vad det ska bli..?



Tygerna har jag kommit över genom ett byte, så tygmängden var inte anpassad till en kvinna av min längd. Så därför blir plagget fullt av skarvar, men skarvar är snyggt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback