Tillbaka

Nu är jag tillbaka efter en tids bloggpaus.

Som några av er kanske har märkt så har min blogg bytt utseende, ett par minuter efter att designen var klar och bloggsuget var på topp, så ringde telefonen och jag fick hemska nyheter. Min älskade mormor hade hastigt och väldigt oväntat gått bort. Den senaste tiden har hantverks- och sömnadslusten gått på sparlågor, jag sydde en klänning till mormors begravning som nu hänger längst in i garderoben, får se om jag delar med mig av den i bloggen. Just nu känns det iallafall för tidigt, än så länge är den förknippad med alldeles för många tårar och minnen. Klänningen blev hur som helst väldigt fin och mormor hade tyckt om den. Det kändes helt rätt att sy klänningen till mormors begravning, jämt när jag träffade mormor så var en av hennes första frågor om jag hade sytt det jag hade på mig.

Hur som helst så börjar sömnads och hantverkslusten sakta men säkert komma tillbaka. Jag har lite projekt på gång (bla. något väldigt kul i slutet på nästa vecka) och det börjar kännas roligt att hantverka igen.

Höres snart!

Kommentarer
Postat av: Kalle

Puss på dig min fina vän.

2009-10-14 @ 13:39:26
Postat av: Lova

Hej. Nu har jag surfat runt här en stund och kikat på vad du gör. Vad kul att du syr korsetter! Jag har själv börjat intressera mig för det och ska gå en helgkurs på tillskärakademin som börjar snart. Är du helt självlärd när det gäller sömnad och sånt?

Postat av: Hannah

Korsetter är ju bland det roligaste som finns att sy, har också spanat på den kursen. Jag är helt självlärd när det gäller det mesta inom sömnad, min senaste utbildning var syslöjden i nian... Jag hade iof världens bästa lärare:P

2009-10-15 @ 09:06:41
URL: http://schannalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback