Särken på

När O var hemma en sväng i helgen "tvingade" jag honom att fota mig i min fina särk. Eftersom det var hockey på tv var han inte så engagerad i fotande, så jag skyller den dåliga bilden på honom:P



Så här ser den iaf ut, två rektangulara stycken, två ärmar, ärmspjäll och två kilar i sidsömmarna. Särken är väldigt uringad för att den inte ska synas under klänningen. Linnet jag sydde särken i hittade jag på loppis för 45 kr och den är helt underbart mjukt och härligt, väldigt passande för underkläder måste jag säga. Jag tycker att det är svårt att hitta bra och fint linne, det är nästan bara samir som finns i butikerna, och det är lite för grovt för min smak.

Särken är som sagt helt handsydd och det tog en halv evighet att sy klart den, men det var perfekt att öva handsömnaden på. Hittar jag bra linne ska jag nog sy en till särk, som är lite kortare och har halvlånga ärmar, som lämpar sig bättre för sommarbruk. Men det är ju som sagt om jag hittar bra (och helst billigt) tyg.

Kommentarer
Postat av: Petra

Halloj!

Vad fina grejor du gör :o)

Ditt sökande efter passande tyger till ett bra pris får mig att gissa att du inte känner till
http://www.medeltidsmode.se/V%C3%A4lkommen.html

Jag brukar förirra mig i timmar på deras hemsida men Kerstin brukar dyka upp på diverse medeltidsevents, tex Mtv på Gotland.

Ha det!

2010-07-12 @ 21:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback