Ännu mer medeltid

Nu är det fullfart på syfronten, i måndags var jag runt i tyg affärer i Uppsala och hittade mycket fint. En tjock yllestuv på Myrorna för 35 kr som redan har blivit en strutlös hätta med käppning fram. Blev ganska bra, ska dela med mig av bilder snart. Men det bästa var att jag hittad ett olivgrön ylletyg på Ohlssons för 29 kr/m, lite syntet är det i , men till det priset kan jag tolerera det. 3 meter fanns det kvar på rullen och jag tog alltihop, förhoppningsvis ska det räcka till en cotehardie (en tajt klänning med knäppning i ärmar och framtill) men kilarna blir nog inte så långa. Det är nackdelen med att vara lång, det går åt så mycket tyg...

Med hjälp från den här
sidan hjälpte Emma mig att få till mönstret på livet och idag har jag fått till ett mönster till ärmarna. Så senare idag kanske det blir till att klippa ut i riktiga tyget och börja sy... först ska jag och Emma till IKEA dock!

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Vilken kul blogg! Blir sugen att damma av min gamla husqvarna automatic :-)



Hälsningar Ann-Helen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback