Året som gått

Som så många andra bloggare så ska väl även jag ge mig på att försöka summera det gångna året. Överlag så har nog 2009 varit det stora hantverksåret, jag har börjat växtfärga, spinna och även väva så smått. Jag har också börjat sticka igen, något som jag inte har gjort på år och dar och har tom stickat mitt första par strumpor (!). På medeltidsfronten så har det pysslats en hel del, mkt pga att jag blev upptagen som proselyt i Albrechts bössor och har därigenom blivit väldigt inspirerad och kommit i kontakt med många kunniga människor.

I övrigt så bjöd året på en hel del annat, det mest utmärkande är att min mormor hastigt gick bort och de följder som det fick med sig. Trots att det nu gått ett antal månader kan jag fortfarande drabbas av en otrolig saknad, speciellt så här i helgtider.

Under hösten/vintern så har jag praktiserat på onkologen och därigenom fått möjligheten att träffa en mängd fantastiska människor. Där kom jag även till insikt att jag verkligen har valt rätt yrke och ser nu med glädje fram emot att ta examen om 1,5 år.

Nu ska jag plugga lite medicin innan det är dags att fira in det nya året.

Gott nytt år till er alla!



Kommentarer
Postat av: Eleonor

Jag saknar också min mormor... Vi får ses snart och se till att det blir ett bra år det här :)

2010-01-03 @ 20:56:01
Postat av: Erik

Håller med Eleonor, nu ser vi till att göra 2010 till ett rackarns bra år, tillexempel genom att ses ofta, ofta!

Postat av: Hannah

Håller med er båda, vi får se till att 2010 blir ett bra år! Och vi ska ses ofta, ofta, ofta!

2010-01-06 @ 21:17:29
URL: http://schannalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback