Köpingsfynd

Förra helgen var jag som tidigare nämnt och hälsade på hos mamma i Köping. Där passade vi på att kolla runt lite på stan. Köping är en av de få städer men en aktiv handel i stadskärnan, i många andra städer så är det köpcentrum på ett industriområder som gäller. Köping har iaf en väldigt trevlig stadskärna med många fina byggnader.



I en liten garnaffär hittade jag ullgarner som reades ut för 10-25 kr/hg. Det vita garnet ska dels användas till vävxtfärgning med 200g (som var handspunna!) ska bli en stickad sjal i olika gula/röda/oranga nyanser. Tyget är ett helylletyg som ska bli en kavaj och en pillerburkshatt är det tänkt (så fort jag får mina mönster från USA dvs.).  Högst upp är ett litet rött skärp från Bokbinderiets loppis som kostade 10 kr, perfekt till alla mina kjolar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback