Nålbundet

Som jag nämde i ett tidigare inlägg har jag fått klart mina första nålbundna vantar. De är lite ojämna, och lite i minsta laget, så jag kan inte valka ihop dem. Men jag är nöjd ändå!



De är sydda med Drops Karisma som är fyratrådigt ullgarn, färgkoden kommer jag inte ihåg, men som bilden visar är de röda. Det roliga är att enligt färgkartan i växtfärgningsboken verkar det som att denna nyans är fullt möjlig att framställa med krapp.

Jag har redan börjat med nästa projekt, ett par strumpor i mörkbrun ull. Garnet hittade jag i mammas gamla samlingar så jag har bara ett hg, så vi får se hur det räcker, ev blir skaftet i en annan färg/nyans.


Kommentarer
Postat av: Eva

Vantarna är jättefina! Kramar

2009-04-17 @ 08:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback