Kommunikation och kållukt

Här i Sunnersta är det full fart efter helgens vila. På hantverksfronten har det inte hänt så mycket under helgen, en nålbunden socka är klart och särken har fått kilar och en ärm. Denna vecka är jag helt lektionsfri med har hemtenta som ska skrivas om pedagogik och handledning.

Nu sitter jag här i köket och och läser om kommunikation medans ett färgbad med kirskål puttrar på spisen. Visst låter det mysigt? Dock luktar kirskål inte så gott när man kokar det, så hela köket fylls av en stickande kåldoft. Förhoppningsvis ska garnet bli fint iaf, 100 g garn ska färgas och jag hoppas att badet är tillräckligt starkt. Jag har nämligen inte hittat ett formellt recept på kirskål, men jag proppade i så mycket grytan förmådde och har sen haft i mer när växterna har mjuknat. Än så länge ser färgbadet väldigt blekt ut, efter att ha kokat i ca 45 min, så vi får väl se hur det blir.

I helgen fick jag en trevlig nyhet, min mamma hade lyckats komma över tenn för 20 kr/kg, så här ska det gjutas knappar! Först ska jag dock försöka hitta nån snygg förlaga, så jag vet hur de ska se ut.

Men nu måste jag nog läsa lite mer om jag ska få nåt gjort idag!

Kommentarer
Postat av: Peter

Surfa in på forumet och ställ frågan, så ska du se att du blir bombad av svar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback