Ännu mer mormor!

Nu är hela 35 rutor klara och ligger och väntar på att sättas ihop, dock är målet runt 200 rutor så det är en bit kvar. Igår var det pysselkväll med Upptuna och min 1300-talare blev färdig. Det har gått relativt fort att få den klar, jag har för mig att jag började sy omkring den 15:e mars. Ska försöka få den fotad på i helgen och ska dela med mig av lite bilder. På pysselkvällen fick jag även en grundkurs i nålbindning och efter att ha övet under dagens föreläsning, så börjar det likna något.

Nu sitter jag och väntar på att E ska komma hem, för vi ska iväg på IKEAinvigning idag. Det ska bli kul att se hur nya varuhuset ser ut. Det blir nog även en sväng till Kupan, där jag ska leta efter en stor kitel/kastrull.

Kommentarer
Postat av: Eva

Jag lärde mig också nålbindning för ett par år sen men tyvärr så glömmer man fort. Du blir säkert en mycket duktig sjuksyrra menskulle säkert bli en lika duktig slöjdlärare. Men lärare, nej förresten. Kram på dig. Ta med dig nålen nästa gång vi ses så binder vi en vante.

2009-04-01 @ 18:00:34
Postat av: Hannah

HAHa, nej lärare är inget för mig, iaf inte små barn. Nu läser jag ju dessutom padagigik, och det gör mig inte sugen på att bli lärare... Självklart ska vi nåla när vi ses!!

Postat av: Erik

Min kollega sa att nya Ikea ska vara superfint! Jag kommer snart på studiebesök :)

2009-04-01 @ 21:43:29
URL: http://twitter.com/norwald
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly-bloggen på nätet! ♥ ♥ ♥

Jättefin virkning! Önskar att jag också kunde, blir ju så fina filtar av såna där mormorsrutor!

2009-04-02 @ 10:25:46
URL: http://bambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback