Korsetten äntligen klar!

Mitt första riktiga korsettprojekt är äntligen klart och vägen dit har varit krokig och lång. Först en aldeles för stor korset och sen en på gränsen till för liten, men efter mycket pust, suck, stön och många svordomar är den äntligen klar.




Yttertyget är i svart linne och inertyget är ett möbeltyg (stuv från Ohlssons) den är benad med avloppsrensningsband klädda med silvertejp, då jag inte orkade (hann med) att beställa krinolinstål. På vissa ställen där den inte utsätts för samma påfrestningar är den benad med plastkorsettfjädrar.



Korsetten reducerar midjemåttet cirka 10 cm, dock inte helt åtsnörd på denna bild. Personligen blev jag lite förvånad över att det var så pass bekvämt att använda korsett, lite jobbigt att sitta ner dock. Det jag inte är helt nöjd med är att snörningen inte är helt jämn, och att den är lite för hög bak i ryggen, men det får jag väl förbättra tills nästa korsett.



Under korsetten har jag en bomullsblus som jag också sytt, tanken var nog att den skulle användas i nån typ av maskeradsammanhang, minns inte riktigt vilket. Den är sydd av ett gammalt lakan, och spetsen kommer från en spetsblus jag hade när jag var liten. Tyckte att den passade bra till korsetten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Love!

Postat av: Malin

Jag slutar aldrig imponeras!!

KRAM!!

2008-10-19 @ 20:03:19
URL: http://malinnorwalds.blogg.se/
Postat av: Erik

Men guuu, vad fint! Du är så duktig! :)

You go girl!

2008-10-21 @ 22:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback