Kattungar

Nu börjar småttingarna bli stora, just nu är det full fart och de håller på att upptäcka världen (eller iaf vårt sovrum). O tittar på amerikansk fotboll och jag har just pluggat klart för dagen. På torsdag är det dagt för praktiskt prov, det känns ganska så nervöst måste jag säga.



Det här är June Carter Cash, eller Kakan som hon också kallas. Det är Hannas katt, som ska flytta till Gälbo när hon blir stor. Eventuellt flyttar även brosan Zeus med till Gälbo. Zeus är den lugnaste av katterna, men väldigt nyfiken och redan en mästare på att smyga. Kakan är vildast av syskonen och hittar alltid på hyss.



Maja är en av de två långhåriga i kullen och min gullegris. Just nu har hon krypit ihop till en liten boll under täcket brevid mig och ligger och myser. Jag är väldigt sugen på att behålla denna söta lilla kisse, men vi får se hur det blir.



Palten som också är långhårig och dessutom tjockast. Lite rolig kombination som gör att han ser ut som en liten boll, dessutom är han lite småklumpig.. Palten ska svägerskan Emma ta hand om i framtiden, så han lär nog bli ordentligt bortskämd.

Nu ska jag ta och packa väskan inför skolan imorgon och läsa lite vetenskapliga artiklar om Peplau innan jag somnar.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Men gudar skymning vad söta dom är! Är det några planer på fler kattungar, eller var det ett "snesteg" från mammans håll? Vi kommer behöva en stor och stark råttfångare i vårt blå hus :o) Selma kommer visserligen flytta dit, men råttfångare...njaä inte riktigt :o)

Postat av: Hannah

Nja, vi har väl vissa väldigt lösa planer på att ta en kull på Fräsan innan hon ska kastreras, under förutsättning att vi hittar rätt hane. En norsk skogskatt vore ypperligt anser jag, om hon blir lite större eller om hanen är liten.



Mamman till dessa är en ohygligt bra råttfångare, så förhoppningsvis bli dessa också duktiga. Men skulle du vara intreserad av en ur kullen kan du ju höra av dig! Maja och Zeus har ju än så änge inte helt säkra hem..



KRAM!

2008-10-20 @ 21:33:01
URL: http://schannalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback