Kjolar

Under förra veckans tentapluggande slängde jag även ihop en 50-talskjol som skulle ha används på tentafesten. Tentafesten blev uppskjuten till denna vecka, så snart ska den användas. Tyget köpte jag i sommras på en loppis i Kolbäck för ca 20 kr/m, men först nu blev det någonting av tyget.



Mönstret (om man nu kan kalla det för mönster) klippte jag direkt i tyget, 6 "trekantiga" och i sidsömmarna sitter det kilar för lite extra vidd. Totalt gick det åt ca 1,5 m på 150 cm bredd till denna kjol. Jag slängde även ihop en underkjol av Ikeas Britt för 7 kr/m att ha under, men den blev så pass ful så jag vet inte om jag ska dela med mig av en bild...

För ett par månader sen så sydde jag en svart kjol i jättefin bomullspoplin spm också är en jätteenkel modell, som rynkas ihop med ett brett resurband i midjan. Tyvärr gjorde jag resåren lite för lång cå kjolen är lite för stor i midjan, ska ta och rätta till den när jag får tid. På bilden har jag favoritbältet från Myrorna som jag även använde under spexet för att ha något att sätta fast mikrofonen på. Denna kjol har blivit flitigt använd, den är väldigt skön och precis lagom lång, vilket är svårt för mig att hitta i affärerna pga min längd. Är man lite drygt 180 cm lång som tjej blir många kjolar "muskorta", eller som min sambo så fint uttrycker det "du behöver nästan ha hårnättill kjolen..."


Kommentarer
Postat av: Malin

Du har fått en utmaning! Kika in på min blogg.

Kram Malin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback