Äntligen klänning

Nu har jag äntligen lyckats fota klänningen jag sydde till Slektmiddagen på Ultuna för ett antal helger sen. Inte nån jättebra bild direkt, men nu får ni iaf ett hum om hur den ser ut. Överdelen är sydd i ett möbeltyg från Ohlssons och det svarta tyget är ett reatyg från samma affär. Den är fodrad med Ikeas Ditte för 25 kr/m och i överdelen sitter det korsettfjädrar i plast för att hålla allt på plats. Som ni förstår är det lite av ett budgetprojekt och kostnaden för hela klänningen slutade nog på runt en hundring. Mönstret fixade jag ihop på egen hand med en annan klänning som utgångspunkt. Jag blev faktiskt riktigt nöjd och denna kommer jag att använda många fler gånger.


Kommentarer
Postat av: Malin

Riktigt, riktigt snygg klänning!

Kramar Malin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback