Medeltid... igen

Nu har jag återigen hamnat i medeltidsträsket, efter ett litet uppehåll. Tusen medeltida syprojekt är planerade, men än är inget påbörjat, för jag kan helt enkelt inte bestämma mig. Eller hitta ett snyggt hyfsat billigt ylletyg för den delen. Var i Sumpan i lördags och spanade, men hittade inget som var så där perfekt. Funderar på att knåpa ihop lite huvudbonader, det är alltid skoj och det går inte åt så mycket tyg heller för den delen. Men när ska jag ha möjlighet att använda allt jag syr, när jag ska jobba hela sommaren?

För mig som synörd är det ju dessutom själva "görandet" av plagget som är det roliga, när jag väl är klar är det roliga nästan slut. Jag får väl lösa det helt enkelt, först ska (måste) jag iaf sy klart en skjorta till Häverödräkten. Jag får väl helt enkelt försöka hitta någon som vill ha lite syhjälp med medeltida kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback