I min egen lilla del av Köping

Nu har sommaren infunnit sig och det innebär massa jobb för min del. Jag är nu inne på min andra vecka på parkavdelningen på Hallstahammars kommun, där jag tar hand om feriearbetare och pysslar i största allmänhet, mycket ogräsrensning och planterande har det blivit. 

En väldigt bra sak med Köping är alla second handbutiker, eler loppisar som de även kallas. Förra veckan fyndade jag en skitsnygg 50-tals känning som sitter som ett smäck, för endast 60 kr. Mönstret är lite annorlunda med jag tycker den funkar, även om mamma jämför den med en kohud. Jag ska försöka fixa bild snart! Utöver klänningen har jag hittat ett påslakan som ska användas som tyg, känner jag mig själv så blir det nog kuddar till soffan som jag för tillfället suktar efter.

Nu ska jag laga lite mat och ladda inför morgondagen påklädning av midsommarstång på jobbet.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback