Kanske börja segla..?

Ända sedan jag var liten och läste om hur barnen i familjen Pip-Larsson var ute och seglade i skärgården, har jag innerst inne hyst en önskan om att uppleva livet på vattnet. I helgen var jag och min O hos hans föräldrar och hjälpte till med klövverkning, vi tittade även på filmen "Master and Comander" och där åker de ju också en massa båt. Dock inte på det naturromantiska gulligullgull sättet som de gör i Pip-Larssons, utan mer på kriga, sjuta sönder-sättet, men ändå en massa båtåkning.

För att matcha mitt marina humör hittade jag denna underbara skapelse på asos.com.

177306-75

Den kanske inte är helt lämplig att ha på sig till sjöss, speciellt inte om man har heels till men den är hur som helst väldigt söt. Man kanske skulle ta och sy något liknade... För övrigt så kanske jag ska ta och ge upp mina drömman om livet på de sju haven med tanke på att jag blir sjösjuk av blotta åsynen av en vattenpöl.

Nu ska jag ta och mysa lite framför tvn och cashmere maffia, ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback