Min trädgård

Det är med sorg i hjärtat som jag ska lämna min lilla trädgård här hemma till hösten. För att kompensera att jag kommer att få leva utan trädgård i ca fem år framöver så är är det ovanligt mycket som spirar och gror här på muraregatan 8.

Rödlök, gräslök, sockerärtor, vaxbönor, rödbetor, morötter, potatis, sallad, zucinisar, persilja, basilika, timjan, koriander, chili, thaibasilika mm. Och inte nog med allt som är sått och fixat, jag har byggt en drivbänk, alla rabatter och trädgårdsland är rensade, en ny rabatt är anlagd och jag har flätat en kompostkorg.

Som ni kanske märker så är jag väldigt förtjust i min trädgård. Nästan lite fööör mycket ibland.

Men de som flyttar in här efter oss kommer att få en fin trädgård iaf...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback