Ilska!

För ett antal dagar sedan fick jag det bekräftat.

Att alla (iaf hälften) norrmän verkligen är dumma i huvudet.

Jag läste nämligen metro, där stod det om en undersökning som hade gjorts bland norska män. Undesökningen handlade om deras inställning till våldtäkter, ett väldigt kontroversiellt ämne kan man tycka.

Det som gjorde just denna artikel extra kontroversiell var att hälften av alla norska män tyckte att kvinnan fick skylla sig själv om hon blev våldtagen om hon betett sig "flirtigt" innan själva handlingen.

Vad är det för fel på dem? Varför ska inte en kvinna få bete sig som hon själv vill utan att behöva tänka på den eventuella risken att bli våldtagen? Och är det verkligen så att män inte kan kontrollera sina lusta om en kvinna flirtar med dem? Eller just detta bara för norrmän?

En våldtäkt är bland det hemskaste en kvinna kan bli utsatt för, att bli tagen med våld, som själva ordet betyder innebär inte bara en fysisk misshandel men också en djup psykisk kränkning. Att så många som hälften av alla norrmän tycket att detta är "helt ok" bara för att kvinnan betett sig "flirtigt" det övergår mitt förstånd.

Men det kanske stämmer, alla norrmän kanske är dumma i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Kalle

ibland undrar man hur folk tänker... tänk om alla vore så intelligenta som jag, tänk vilken underbar värld vi hade levt i då..!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback