Dagens lunch

När magen kurrade allt för högt så öppnade jag kylskåpet och möttes av ett enormt eko. Sedan mamma flyttade så har kylskåpet slutat att fylla på sig själv. Jag undrar om dessa händelser hör ihop?

mat

Det här är iaf resultatet av det jag lyckades skrapa ihop. Nån typ av gräddstuvad wok kan man nog kalla det.

Ett recept om någon är intresserad:

Kyckling (jag använde nån kycklingrest jag hittade i kylen)
Paprika
morot
gul lök
tandoorikrydda
en halv färsk chili (röd)
1/2 dl thai chilisås
en skvätt vatten
olja att steka i
ca 1/2 dl soyagrädde (Go Green från axa kan rekomenderas)

Jag wokade helt enkelt allt och hade över vätskorna mot slutet och lät det hela koka ihop. Det blev rätt så starkt, men gott, man kan ju ta lite mindre chili så slipper man svettas. Det gröna ni ser på bilden är resultatet av min odling, vanlig basilika och en thaivariant som smakar lite lakrits.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback