Vårstädning

Igår var Johanna här och hälsade på, planen var att vi skulle äta massa mat och ha det allmänt gott. Till en början skulle vi göra egen färsk pasta, men vi började med den gamla hederliga klassikern tzatsiki och bröd. Vi hade dock lite svårt att få till den där riktiga vitlökssmaken. Det kan ju ha berott på att vi envisades med att börja äta på en gång för att vi inte orkade vänta på att den skulle dra. Allt som allt gick det väl år 6 vitlöksklyftor till ca 3 dl yoghurt.
Efter ett tag var vi så mätta så vi insåg att vi inte skulle orka med någon huvudrätt, så vi bestämmde oss för att spara krafterna till efterrätten istället.

Vi sysselsatte oss med att städa ur min garderob mellan rätterna. Det är underligt hur mycket skräp man envisas med att samla på sig. På två hyllor så blev det ca 3 stora papperspåsar som ska skänkas till myrorna.

177306-23


Denna "fina" kreation var dock något vi enades om att jag skulle ha kvar. När jag ska ha tillfälle att använda denna klänning/nattlinne vet jag dock inte. Kanske om jag får för mig att gifta mig lite impulsivt... Eller kanske inte... Nere i högra hörnet kan ni se påsarna som ska skickas till myrorna. Skorna på bilden är dock en stor favorit, reafynd och tillika kopia av Mahnolos Mary Janes. Tyvärr får man fruktansvärda skavsår av dem, vet inte riktigt om jag håller med om "att ska man vara fin, så får man lida pin". Jag föredrar sköna (och helst snygga) skor. Typ som mina stallkängor (jag vet att du hatar dem Erik, men de är så praktiska).

Jo, tillbaka till efterrätten. Börjar jag prata om skor så får man aldrig stopp på mig:P
Det blev varm fuktsallad, glass och grädde, kan det bli bättre.. Trots avsaknad av huvudrätt så blev vi mätta och belåtna.

Nu ska jag sluta blogga och fortsätta plugga. Men det är inte så lätt när man har massa distraherande tankar i huvudet (inget snuskigt, jag lovar). Men varför ska det vara så jäkla långt till Uppsala... Kanske kan ta Svarta faran dit imorgon, så jag kan fokusera på mina studier. Men hittar jag ens till Uppsala..?? Det är nog mer tveksamt. Ska fundera på saken. Vem vet, jag kanske inte ens är välkommen...

Kommentarer
Postat av: Nyfiken i en strut

Skavsår; nej tack! Köp plåster på apoteket: Compeed i dom blåa askarna. Dyra men värda varje sekin! Finns för liktorn, kärringknölar m.m och vanligt hederligt skavsår. Enjoy! P.S Skorna är urfina! D.S

2007-03-26 @ 10:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback