Ang. väskor...

Läste detta om hur män respektive kvinnor svarar i mobilen. Blev då osökt att tänka på mig själv och min egen ordning och reda i väskan. ( För er som inte känner till detta så finns det ett inlägg om mina väskvedermödor på mitt space...)

Instruktion för att svara i mobilen

För Män

1. Uppfatta ringsignalen (du känner igen den).
2. Ta telefonan i handen.
3. Tryck på "Yes".
4. Prata.

För Kvinnor

1. Uppfatta ringsignalen.
2. Förstå att det är din telefon som ringer.
3. Krångla fram handväskan.
4. Öppna ytterfacket.
5. Stick ner handen, flytta på alla kammar, sminkburkar, pennor och kvitton.
6. Konstatera att den inte ligger i ytterfacket.
7. Öppna innerfacket.
8. Känn efter mellan skoborsten och paraplyet och pillerburken.
9. Känn under matlådan.
10. Nu slutade det ringa.
11. Leta i alla fall, det ringer nog igen snart.
12. Kolla under sybehörssetet... Där ligger den.
13. Ta telefonen i handen.
14. Vänta på att det ringer igen.
15. Nu ringer det.
16. Leta efter Yes-knappen.
17. Tryck på "Yes!
18. Prata.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback