Tillbaka i Kbg

Kom hem från den stora staden i öst (se tidigare inlägg) för en liten stund sen. Helgen har varit väldigt trevlig och framför allt mysig. Tyvärr så var det av någon anledning lite extra vemodigt att lämna Uppsala den här gången... Och med Uppsla menar jag inte själv staden utan snarare en viss Uppsalabo, men är för blyg för att skriva det... Å andra sidan så kommer jag nog att återse "staden" inom en förhållandevis snar framtid. (Visst är jag bra på metaforer, min retoriklärare skulle bli stolt om han lästa detta!)

Men nu ska jag återgå till min härliga helg, för jag tycker faktiskt att ni läsare förtjänar att få läsa nåt trevligt.

Myst, ätit lasange, ätit kaka, ätit popcorn, myst ännu mer, tittat på Gilmore Girls, blivit väckt av en väldigt kall manskropp som kom hem från sen innebandy träning och tittat på innebandymatch. Sen fick jag också leka amatörsjukvårdare och linda om en stukad fot, vilket kanske inte var lika mysigt...  Utöver det så har jag klappat katt och överlevt en fika på "Syltan". Det hör ni ju själva, det låter ju helt livsfarligt att förtära föda på ett sådant etablissemang. Det var faktiskt över förväntan och verkade hålla högre standard än Forum resturangen.

Ungefär så har helgen sett ut, kanske inte låter som en så väldigt mysig helg, men sällskapet gör väldigt mycket kan jag lova!!! Men det var ju som sagt lite vemodigt att lämna denna oerhört trevliga och mysiga stad... (Längtar redan efter nästa besök.)

Jo, förresten så hann jag med att luncha med Viktor innan jag hoppade på bussen som både blev fullpackad och försenad.

Kommentarer
Postat av: Erik

Jag tycker det låter som en toppenhelg jag :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback