Att fånga en bonde

Efter tv4s succe med "Bonde söker fru" har det blivit trendigt att vara bonde. Bara under de senaste veckorna har jag läst ett antal artiklar där författaren hävdar att bonden är den nya "drömmannen". Hela detta fenomen skulle jag vilja koppla ihop med ekotrenden som rådet värden runt. Allt fler väljer att handla ekologisk och närproducerat. Nu har det gått så pass långt att tom HM har lanserat en ekokollektion. Jag är grymt imponerad och suktar efter en väldigt fin klänning...



Kossa


I senaste nummret av SOLO (jag skämms över att jag läser sådana tidningar, men jag kan bara inte låta bli) står det om hur man fångar en bonde på bästa sätt. Kanske på grund utav att jag har vissa egna intressen inom det området, så sökte sig mig blick till denna artikel väldigt snabbt:P

I artikeln tipsar det bland annat om hur man bäst hittar en bonde: "Superenkelt. Ge dig ut på landsbygden och spana efter närmaste kille i traktor!" Att föfattaren till denna text med största sannolikehet aldrig satt sin högklacksprydda fot utanför stockholms innerstad märks ganska tydligt, men underhållande läsning är det verkligen. De listar också lämpliga samtalsämnen och däribland finner man: Djur, ensilage, EU- bidrag och KRAV märkning. Man ska däremot undvika att prata om sina otroligt dyra lösnaglar, sin skräck för kor och sina absurda shoppigvanor.

Hur mycket sanning det finns i artikeln, det kan jag inte uttala mig om. Däremot tycker jag att det är väldigt underhållande läsning som sagt, och ska forska vidare i hur man bäst fångar en bonde...

Kommentarer
Postat av: Frida

SÅ söt bild.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback