Djurspaning

Lite dålig uppdatering på senaste tiden, har dels haft mkt att göra men också varit ute och rest. Jag har varit på impulsivt snabbbesök i Uppsala. På vägen hem var jag lite uttråkad, batteriet i Ipoden hade dött som vanligt. Brevid mig hade jag en sovande läkarstudent som efter en halvtimmes sömn låg och dreglade i min urringning. (Bara en liten överdrift) Rätt som det var så fick han spasmer i hela kroppen och höll på att skrämma livet ur mig. Jo, för att roa mig så räknade jag djur. Mellan Uppsala och Kopparberg såg jag:


Tre grävlingar (samtliga överkörda och tämligen mosade)
Två rävar, en död och en levande
Massa, massa hästar (varför har inte jag en häst..?)
Några vårtrötta kossor som lufsade runt i skogen.
Sex strutsar som sprang runt som yra höns i en inhägnad.
Ett antal oidentifierade gråa djur som Ellos hävdar är lamadjur.



Slutsats:
Zoo är överskattat, åka buss mellan Uppsala och Kopparberg i stället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback