Helgens pyssel

Helgens största projekt har varit tillverkning av en trådrullshållare. I fredags kom O med nästan hela verktygssamlingen och på lördagskvällen var hållaren färdig. Den är gjord av en mdfskiva med en dekorfräst kant, själva hållarna är gjorda av 6 mm blompinnar och de var ett helvete att slipa (och att måla) men resultatet blev bra till slut.



Närbild på dekorkanten.



Efter mycket velande valde jag att färga mitt
handspunna garn med lökskal och nu är det sköljt och torkat och väntar bara på att bli ett par sockor. Jag blev överförväntan nöjd med färgen, verkligen gyllengul, inte alls som lökskalsfärgningar jag gjort tidigare. (tyvärr gör inte bilden färgen rättvisa)



Idag har jag även sytt lite medan O har varit iväg och spelat innebandy, än så länge är det en bit kvar innan jag blir klar, men visar en bild på hur det ser ut nu.


Kommentarer
Postat av: Lova

En sån där trådhållare skulle jag också behöva, jag har alla mina trådar i en burk och det blir ju ganska mkt trassel..

Postat av: Hannah

Så hade jag det också och trassligt blir det och så är det svårt att hitta rätt färg. Tror att det blir en väldigt bra och överskådlig förvaring.

2010-02-07 @ 22:27:11
URL: http://schannalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback