Mönstershopping

Nu i dagarna har VoguePatterns rea på alla sina mönster, så nu har jag passat på att handla upp ett litet lager. eller litet och litet, hela tio (!) mönster blev det (men Emma ska ha några av dem), så nu har jag och sy.

Två av dem jag beställde var iaf deras vintagemönster som jag har spanat på ganska länge.



Den första 1172, ska eventuellt få bli examensklänningen i blått siden, men har inte riktigt bestämt mig än, kan nog bli en väldigt härlig sommarklänning i ett svalt bomullstyg också. Men det ena utesluter ju inte det andra!



Det andra mönstret är väldigt otypiskt för mig, men ska bli roligt att prova på. Här har jag ingen riktigt tygplan, men blir nog också bomull fast med kort ärm, kanske något fint mönstrat. Vi får se helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback