Vårvindar och framtidsplaner

Nu har våren äntligen kommit till Uppsala och livet med allt vad det innebär rullar på och tillvaron känns toppen. På Ada sitter fortfarande min rosa Bardotrutiga klänning och väntar på att bli färdig, kjolen ska veckas och sys fast samt fållas, fodret ska i och blixtlåset fixas och sen är den klar att användas på våren och sommarens alla picnicar. Så länge kan jag iaf dela med mig av inspirationsbilden som kommer från Sugartime (trevlig blogg för övrigt, besök den!)



När jag inte knåpar på den rosa klänningen så blir det en hel del medeltidande sytt, snart så börjar min röda hätta bli klar, några knappar + knapphål kvar, och att fodret ska fixas. I helgen började jag även på en ny särk som snart är färdig. Den är sydd av delar till en skjorta jag för länge sedan klippte ut åt mitt ex, så konstruktionen är något skarvad, men skarvar är snyggt.

Nu har jag ett åt kvar till examen från sjuksköterskeutbildningen och ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. En ny del av livet väntar. Nu i dagarna så knåpar jag även på en något försenad ansökan till en annan framtidsdröm, vi får se hur det går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback