Klänningsfunderingar

För lite drygt ett år se så sydde jag färdigt min andra helt handsydda medeltidsklänning. Meeen... Jag blev aldrig riktigt nöjd med den, färgen är lite för illlila, passformen är skit och snörningen blev ful. Knapparna blev dock snygga, men passformen på ärmarna lämnar en hel del övrigt att önska.





Bilderna är ett år gamla och sen dess har jag tappat ca 7 kg, så passformen idagsläget är mer åt säckhållet.

Nu återstår bara, vad ska jag göra av klänningen? Sälja? Sprätta upp och göra om? Försöka dunkla ner den lila färgen? Tips och idéer mottages tacksamt!


Kommentarer
Postat av: emma

jag skulle sälja den och sy en ny en en annan färg som passar bättre :)

Postat av: Linnéa

Hej! läst lite av varje på din blogg och funnit den väldigt trevlig! Det känns både vardagligt ärligt och inspirerande för min egen sömnad.

Det verkar som du också bor i Uppsala? Sen jag flyttade hit har medeltidsprojekten till mesta del legat på is men nu skulle jag vilja komma igång igen. Tyvärr är mönsterskapande inte min starkaste sida. Hur bär du dig åt, har du mönster som du anpassar eller gör du egna?

Du verkar så duktig, vill gärna få tips och råd!

kram, Linnéa

2010-08-20 @ 14:35:05
Postat av: Hannah

Linnéa: Jag brukar anpassa och trixa till mina egna mönster, eftersom du bor i Uppsala så kan jag gärna hjälpa till med lite mönsterfixande om du vill. Alltid roligt att ha människor att sy/pyssla tillsammans med! Hör gärna av dig via mejl: [email protected]

2010-08-25 @ 14:39:04
URL: http://schannalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback