Ull och garndrömmar

I torsdags så hämtade jag min spinnrock, och har hunnit spinna ca 150g på den. Det är än så länge krångligt och svårt, men väldigt roligt. Jag har lite problem med att få garnet att matas på på spolen, men ska prova lite tips jag fått. Men är det någon som har erfarenhet av spinnrockar och vill dela med sig av sin kunskap tackar jag inte nej! Men just nu har jag ingen bra "övningsull" (ull som det inte är så viktigt med ett bra resultat med) hemma, så rocken ska få vila tills dess.

Förra veckan fick jag ett paket från Spinspiration som nästan är uppspunnet, men jag har lite kvar av Massamullen. Ullen var från början vit, men jag färgade den innan jag spann den.



Ullen är färgad med Zenits yllefärger, i olika nyanser. Det här var mitt första försök på att spinna tunnt och det gick ganska bra, men det blev lite tjockare än vad jag ville. Tanken är att det ska bli en tunn sjal av garnet, och att garnet ska gå från ljust till mörkare blått.



Det som sitter på härvträet är det ljusa och på sländan börjar garnet att mörkna. Nu har jag ca 20 g kvar att spinna och hoppas att det ska bli klart ikväll, men har lite studier att göra, så vi får se om jag har tid.

På ullfronten så fick jag idag ett paket på förgarn som jag beställt från Ullcentrum. Jättehärliga färger och jag riktigt längtar att sätta igång med spinningen.


Kommentarer
Postat av: Tant Kofta

Jag tänker på medelhavet då jag ser färgerna.

med hej fr. koftan

Postat av: Sophie

Tack för din kommentar på min blogg! Det va en bra ide, jag får ta och gräva lite i garderoben efter dls.



Btw vilken trevlig blogg du har!:) Älskar att sticka och önskar att jag hade mer tid och mer kunskap, så att jag kunde skapa det jag suktar efter.



Mvh Sophie♥

2009-10-12 @ 16:20:47
URL: http://sophiesfashion.blogg.se/
Postat av: Linnéa

vilken cool blogg du har!! jag gillar färgerna i garnet! :D

2009-10-12 @ 18:03:19
URL: http://linneafelicias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback