Växtsamling

Idag har det varit insamling av växtdelar som stått på schemat, ja också lite studier. Nu har maskrosorna börjat komma upp ordentligt så idag har det plockats maskrosor. Dessutom är det ju en perfekt anledning att rensa ogräs:P Sen så har jag även plockat björkris, som enligt mina växtfärgningsböcker, ska plockas precis innan lövsprickning och ger en gulbrun färg. Tyvärr hade björkarna hunnit få små musöron, men jag gör ett försök ändå. I värsta fall blir det väl lite mer åt det gula hållet, eller ingen färg alls.



Kommentarer
Postat av: Eva

Vilka fin färger du fått fram. Vad ska du sticka av allt garn? Kramis

2009-05-05 @ 21:18:46
Postat av: Eva S

Hej! Googlade på färga med maskros och nu är jag här! Har du testat? Hittar inga "recept" på just maskros men har läst att man ska kunna färga med roten. Tänkte att det ska bli av i år. Får väl se hur det går.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback