Vävstolen Victoria

Igår var jag och mamma till Bergslagen om hälsade på mormor. Jättetrevligt och härligt att komma ut i naturen. Hos mormor skulle vi också hämta mammas gamla vävstol som jag ska få överta, men efter lite funderade så ska Victoria flytta hem till mig lite senare under sommaren. Då jag inte kan väva överhuvudtaget och absolut inte sätta upp varp, så ska släktens kvinnor samlas på Jönses och göra iordning vävstolen och ge mig en välbehövlig vävkurs. Efter lite letande i gömmorna hittade vi en rulle varp till som passar lilla Victoria, så mitt första vävprojekt blir handdukar i vitt och brunt. Kanske inte så snyggt, men bra som första projekt, speciellt när man får allt material gratis.



Så här ser vävstolen ut iaf, en Glimåkra Victoria. Sen i framtiden (då jag förhoppningsvis lärt mig väva ordentligt) och har plats så får mormors Glimåkra Standard flytta till mig.

Ska bli roligt att lära sig väva, förhoppningsvis ska jag väl klara av det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad gullig hon är Victoria. Jag ska också sätta upp en väv i höst på min nyinköpta vävstol men det blir mattor.kramar

2009-06-10 @ 22:03:18
Postat av: Eva

Det var jag som skrev nyss!!

2009-06-10 @ 22:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback