Stiltje på blogg/hantverksfronten

Som ni läsare säkert märkt så bloggas det inte så mkt för tillfället, jobb och annat kommer lätt ivägen.

På hantverksfronten händer det lite mer iaf, (nästan) alla underkläder till min viktorianska dräkt är klara, ska lägga ut bilder snart. Mormorsrutorna är över 100 stycken och jag virkar glatt vidare. På medeltidsfronten har det länge varit stiltje, mkt pga att det blev som det blev med Varberg.. Men jag har nu börjat planera mönster till en miparti klänning, som eventuellt ska få egengjutna tennknappar, men har inte bestämmt mig. Däremot har jag börjat sy lite medeltida åt O, ska passa på att ta lite mått när jag träffar honom imorgon.

Nu ska jag sova och vila upp mig efter arbetsdagen!

Återkommer med bilder, och lite utförligare beskrivningar om vad jag pysslar med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback