Tyllbakelsen klar!

Jag har nu äntligen fått klart min mörkblå tyllbakelse. Den har legat i flera veckor nu och väntat på att få axelbanden fastsydda och igår tog jag tag i det och sydde klart den. Inspirationen till klänningen kommer från de här två klänningarna, den ena från Gilmore Girls och den andra från Revamp clothing.





Mönstret till min klänning har jag knåpat ihop helt på egen hand och är faktiskt väldigt nöjd med resultatet, om man bortser från lite småsaker. Klänningen är sydd i blå/svart skimmrande polyester taft och mängder med blå och svart tyll, och på varje volang är ett band av klänningstyget fast sytt, jobbigt att pressa alla band kan jag lova!


Kommentarer
Postat av: Frida

Men herregud, den är ju fantastisk! Jag förstår inte hur du klarar av det där Hannah. Ända sen jag var liten har jag velat kunna sy, men har aldrig lärt mig. Kanske får gå en intensivkurs hemma hos dig? Jättefin Hannah du är så duktig... Hur ska du kombinera ssk yrket med denna talang?

2009-02-08 @ 21:11:42
Postat av: Erik

Men oh my goodness! Du har rätt, det är nog nästan det bästa du har sytt! Längtar efter att få se den i verkligheten. På inflyttningsfest i sjöstaden månne?

Postat av: Hannah

Självklart kan jag ge dig en intensivkurs Frida, och lika självklart är det att jag har den på inflyttningsfesten i sjöstaden! Under förutsättning att jag får plats med min stora kjol!:P

2009-02-09 @ 15:43:10
URL: http://schannalle.blogg.se/
Postat av: Frida

Nu när grabbsen fått över dubbelt så stort så måste den få plats. :) Men i Flempan är det tveksamt.... ;)

2009-02-09 @ 19:17:38
Postat av: Eva

Ja, det är bara att hålla med, den är underbar. Inte riktigt min stil, men ursnygg på dig! Du är SÅ duktig. Kram

2009-02-10 @ 10:02:12
Postat av: Han - Designar bloggar

Guuud, du är ju verkligen duktig!

Fin klänning alltså!

2009-02-13 @ 00:07:32
URL: http://hang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback