Slutkörd

Nu är det bara två dagar kvar av praktiken och energinivåerna snart slut. Att kombinera praktik med så pass mycket teoretiska studier har varit jobbigt, men praktiken har varit otroligt lärorik. Det känns som att jag har gjort rätt yrkesval och jag längtar hela tiden framåt och vill lära mig mer saker.



Den här bilden kommer från Uppsala sjuksköterskeförening och visar hur uppsalasystrarnas uniformer har varierat under 1900-talet. Nu förtiden är det dock byxor och skjorta som gäller.

Kommentarer
Postat av: Erik

Nog var uniformerna mer flärdfulla förr i ti'n! ;)

Postat av: Gittan

Både bra och synd, tycker jag.

2009-02-19 @ 09:03:31
Postat av: Eva

Det blev nog ganska svettigt på sommaren, särskilt den svarta.

2009-02-19 @ 10:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback