Äntligen slända!

Igår kom O med trissan (eller vad det nu kan tänkas heta) till min slända så idag blev den äntligen komplett. För att vara första gången jag någonsin spunnit och inte använt mer hjälp en YouTube och en bok till hjälp så gick det ganska bra. Tyvärr hade jag ingen bättre ull än Panduros "kardade" lammull. Med "kardad" menar jag att det var otroligt mycket klumpar och tovor i den.  Nu i veckan väntar jag paket från Spinspiration så den ullen lär ju vara bättre och kanske lite mer lättspunnen. Det var väldigt roligt att spinna iaf, och jag längtar redan efter att får göra någon av mitt första egenspunna garn.

Idag har jag även färgat (och dunklat) garner till min höstsjal, har fotat under färgningens gång så jag ska dela med mig av lite bilder sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback