Påskpyssel

Under påsken har jag varit hemma hos Os föräldrar på landet. Mycket god mat och fint väder. Eftersom Os föräldrar har mjölkgård brukar O jobba ganska mycket när vi är här så jag tar alltid med mig lite pyssel som jag kan sysselsätta mig med när han mjölkar kor. Under påsken har jag gjort klart mina nålbundna vantar och är jättenöjd. Jag lärde mig att nålbinda för lite mindre än två veckor sedan och har redan fått till ett par vantar, inte perfekta men ändå ett par vantar. Jag har tyvärr inte nån kabel till kameran med mig så jag postar bildern när jag kommer tillbaka till Uppsala.

Igår var det fantastiskt fint väder så jag och O tog med oss hunden (som också heter Hanna) ut på skogspromenad och kottjakt. En påse full med grankottar blev vårt byte och under veckan ska jag försöka få till färgning av dem. Jag har inte sett nåt resultat av hur färgningen ska bli, men enligt det jag läst ska det bli rödbrunt, så vi ser hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback