Galgpyssel

Som så många andra har jag en samling galgar från olika butiker som både är rangliga och helt olika. När jag idag drabbades av inredningslust så gjorde jag slag i saken och klädde om ett par av dem.



Så här såg galgarna ut innan jag började, tämligen tråkiga och fula.



Det första jag gjorde var att klä om galgarna med vadd, för att göra dem lite mer mjuka mot kläderna, dessutom glider plaggen inte av lika lätt om galgen är stoppad.



Sen så mätte jag ut tyget och vek det dubbelt över galgen och klippte ett litet hål för kroken. Efter det är det bara att sy ihop tyget på insidan av galgen, lite veck blir det, men sånt får man leva med.



Såhär blev galgarna att se ut när jag blev klar. Inte för att de matchar nu heller, men finare är de iaf:P

Den ena galgen fick en rosett runt kroken som jag fäste med min (livsfarliga) proffslimpistol. Ett väldigt praktiskt verktyg, men jag glömmer så lätt att limmet är ca 300 grader varmt när jag håller på, så det blir lätt brännskador för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback