Uppföljning fredagsshopping

Det blev inte så mkt shoppat på min lista, inga strumpbyxor, inget diadem och inget tyg. Däremot blev det garn och gigantisk virknål. Innan jag åkte in till stan spande jag in ett mönster hos garnstudio. Jättehärlig mössa/basker i tjock yllegarn. Så jag köpte garn och satteigång och virkade på kvällen och garnet tog slut, innan mössan blivit klar. När jag för en gångs skull tom hade kollat virkfastheten innan! Jätteirriterande och jag vil lju inte gärna köpa ett helt nytt nystan för bara två varv. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra, om jag ska nöja mig med mössan eller repa upp den och virka hårdare eller köpa nytt garn..





Så här ser den iaf ut, inte lika "fluffig" som enl mönstret, men ganska fin ändå. På bilden har jag extrautrustat den med en brosch från Harrods.

Hur ska jag göra med mössan? Duger den eller vad tycker ni?

PS. Det blev förutom garnet ett jättefint fickur från glitter på halskedja. Jag har letet efter ett sånt hur länge som helst!

Kommentarer
Postat av: Malin

Den duger fint som den är. Personligen är jag inte så förtjust i dom där jättefluffiga baslermössorna, lite för rastafari för min smak, men smaken är ju som baken :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback