Stickat

Jag har aldrig varit speciellt duktig på att sticka, eller iaf aldrig tyckt att det har varit så roligt. Men sen jag började spinna så har jag blivit mer och mer stickbiten, sen kan ju min svägerskas stickande ha inspirerat lite också.



De här halvvantarna är det första jag mönsterstickade och blev relativt bra. Dock är stickfastheten lite ojämn så vantarna är ganska tajta runt handleden. Garnet är garnstudios Karisma och mönstret kommer från Yll och tyll.



Det här är mitt pågående stickprojekt som för tillfället känns oövervilleligt. Det är tänkt att det nån gång ska bli en kofta, men än så länge är det bara ett bakstycke och ett halvt framstycke som är klart. Kanske blir det klar till våren tro?


Kommentarer
Postat av: Lova

Det där halvvantarna är så himla snygga! Mitt första försök till mönsterstickning ligger fortfarande i en låda och skäms.

Postat av: Karolina Tillman :)

Toksnygga vantar ju! Jag är imponerad :)

2010-02-06 @ 00:25:02
URL: http://witheyesblinking.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback