Mormorsrutor

När min "svägerska" Emma satte igång och virka mormorsrutor, blev jag väldigt sugen själv. Mamma var här och hälsade på för ett par helger sedan och tog då med sig lite garner, så i helgen började jag virka. Än så länge är det bara 24 rutor klara, så det är en bit kvar innan jag får så det räcker till en filt. (Rutorna mäter 9x9 cm) O föreslog att jag skulle göra en filt till kattkorgen, då behöver jag inte virka så många... Men vi får se hur det blir med den saken..



Här syns några av rutorna, de längst till vänster ska få ett varv vitt runt sig så är de klara. Ska bli jättekul när det är klart, vet dock inte vart filten ska få vara, har så många redan...

Förresten, jag var i Stockholm och hälsade på E & K i fredags och då passade vi på att gå in på Ohlssons, där hittade jag två yllestuvar för 100 kr/ kg. Lycka!!

Kommentarer
Postat av: Erik

Mycket trevligt med finbesök från Uppsala! Kom snart igen!

2009-03-31 @ 07:44:51
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Godmorgon :)

allt väl?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback