Byxor del 1

Jag har aldrig tidigare sytt ett par byxor, men efter att jag fyndat ett par yllebyxor på HM blev jag sugen på att försöka sy ett par egna i en liknande modell. När jag dessutom sprang på ett underbart blått ylletyg på Ohlssons för 29 kr/m så var ju saken klar. Efter att ha letat igen mina gamla Burdatidningar hittade jag ett shortsmönster som liknade modellen jag ville sy.



Fast på shortsen sitter knäppningen mitt fram och det ville inte jag ha, så det blev lite pyssel att få till det, men jag tror att det kommer att bli bra.



Imorgon ska jag leta efter knappar i Stockholm, planen är att det ska bli knappar i guldmetall med ankare på. Men innan det ska på knappar måste jag bara fixa foderhelvetet... Inte så kul att fodra byxor.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Svar ang. H&M-tröjan: Jag har bara tvättat den 2-3 ggr så jag vet inte hur den håller sig än... Ska recensera den sen efter ett tag... HA en fin dag och lycka till med sy-projektet :)

Postat av: Erik

Urtrist att knappshoppandet och museibesöken blev av. Men vi får se till att ses snart!

2009-01-18 @ 16:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback