Förkläde på gång

Under helgen har jag varit hos Os föräldrar ute på landet. Självklart hade jag med mig lite pyssel och jag hann ganska långt på mitt senaste projekt, ett smockat 1300-tals förkläde.



Den här bilden kommer från Lutterell psaltaren och mitt förkläde påminner om det damen näst längst till höger har. Under helgen hann jag med fållning och all smocksöm, så nu är det bara knytbandet kvar så är det klart. Förhoppningsvis så hinner jag klart det under Upptunas pysselkväll imorgon. Jag har tagit en del bilder under arbetets gång som jag lägger upp när det är klart.

Nu ska jag återgå till studierna! (tenta på tors!)

Kommentarer
Postat av: Malin

Knocksöm får mig osökt att tänka på Knocke och Smocke :o) Vad är en knocksöm??

Lycka till med sömmandet!

Kram Malin

PS Hur gick tentan?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback