Tygdatering..?

Här hemma har jag hittat ett tyg liggandes inklämt lång inne i en garderob. Det kommer antagligen från nån som bott här tidigare och lämnat det kvar. Jag blev väldigt förtjust i tyget och jättesugen på att sy något fint av det. Dock skulle jag väldigt gärna vilja veta hur gammalt det kan vara. 




Tyget är väldigt stormönstrat, så jag funderar lite på vad jag kan sy så att mönstret kommer till sin rätt. Men känner jag mig själv så blir det nog en kjol:P

Är det någon som har en aning om ungefär hur gammalt tyget kan vara eller har tips på vad det ska bli, så blir jag jätteglad!

Kommentarer
Postat av: Gittan

Varför inte som fondvägg?

2009-01-12 @ 09:24:55
Postat av: Hannah

Tyvärr är det lite för lite för nåt sånt, dessutom tror jag inte att det skulle passa in i min tjejiga, blommiga inredning:P



Men tack för tipset!

Postat av: Therése

Hej! ..några år senare dyker jag upp här med en kommentar:) Fick du något svar om tygets ålder, kanske utanför detta forum? Jag har nämligen kommit över en tapet som jag tror är exakt samma mönster som ditt tyg. Vet tyvärr inte ålder eller något mer, men vill gärna veta. Tapeten är en papperstapet och ser mycket gammal ut, men huset det sitter i inte är äldre än 40-tal så troligen är det inte äldre än så (om man inte valt att sätta upp gamla (vintage)tapeter redan på den tiden:-) /Therése

2011-09-24 @ 19:02:13
URL: http://anno1900.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback