Victoria!

I helgen träffades släktens kvinnor (+ Eva som är "extramamma") för att med gemensamma krafter dra på varpen på min vävstol Victoria. Ett litet missöde med solvningen som dock upptäcktes i god tid samt att vi band upp varpen på fel sida om bröstbrädan var de enda problem vi stötte på.

Mitt första vävprojekt blir klassiska löpare för att lära mig väva, så med mig från mormor fick jag en del av hennes gedigna trasförråd. Än så länge har jag bara provvävt några decimeter, och det är jätteroligt! Innan jag börjar på min första löpare så måste skruvarna dras åt och jag hade inga verktyg till det hemma, så jag får vänta några dagar innan jag börjar. Med tanke på att det är tenta nästa måndag så är det nog bra..



Så här ser hon iaf ut, min Victoria

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad söt hon är, Victoria!! Jag har beställt en varpfläta till min vävstol också, 30m. Så ni är välkomna hit når den ska dras på. Kram

2009-08-18 @ 13:38:49
Postat av: Hannah

Självklart kommer vi och hjälper till, nu har vi ju nästan fått in snitsen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback