Många projekt

Skolan började förra veckan och än har studierna inte dragit igång i full fart, så jag har mycket tid över till lite olika syprojekt.

Vantar, håller på att virka jättesöta vantar med volang upptill. Blev precis klar då jag insåg att jag hade mätt fel och den ena vanten var 3 cm längre än den andra, bara att repa ipp med andra ord.

Kjolar, en svart, vippig sak i bomullspoplin med resår i midjan, ska bara fållas så är den klar. En cremvit med svart resår och svarta dekorsömmar, en hel del kvar innan den blir klar. Svart tyllkjol, främst tänkt att ha under andra kjolar, den är nog i stort sett klar. Svart yllekjol med lagda motveck, fortfarande i planeringsstadiet, har dock reafyndat svart ylle på Ohlssons.

Överdelar, en väst, tänkt till
Valkyria, i ylle med svarta sidenbroderier, bara knappar och knapphål kvar. En stickad väst finns även med på planeringsstadiet. Hittade så fint garn på Yll och tyll i stan.

Övrigt, korsett i svart linne, (jättejobbig att sy och främst få att sitta bra, behöver en provdocka), 1700-tals klänning åt mig, fortfarande i planeringsstadiet, ska göra klart korsetten först. Utöver det så är det lite accesoarpyssel och linneexperiment på gång, men även lite handtryckta t-shirst.

Ojdå, var det så många. Jag kanske borde se till att få klart lite saker innan jag börjar på nästa. Måste ta mig i kragen.
Ska virka vidare nu!


Kommentarer
Postat av: Malin

Bilder! Jag vill se bilder på dina färdiga kreationer! Du är ju såååå duktig!! 1700 tals klänning låter spännande!

Kram kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback