Klänningsprojekt

Som jag nämde tidigare så är jag lite sugen på att slänga ihop en känning inför sittningen. Mellan pluggpassen idag började jag knåpa på ett draperingsprojekt som eventuellt kan bli nånting att ha vi får se.



Så här ser det ut än så länge, allt är IKEA tyg, vinröd organza på svart bomullsbotten. Ska bli kul att se om jag får till draperingen eller om det om det skiter sig. Organza är kanske inte det bästa tyget att börja med, men det var det jag hade hemma.

Klänningen är tänkt att bli axelbandslös med svart vid kjol till med ett organzaband nertill. Men som sagt vi får se vad det blir.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är ju inte så att du gör det lätt för dig ;o) Men fint blir det som alltid!

Kramar!!

PS. I morse skulle jag haft användning för dina vantar, det var 2 grader i Münsingen. Brrrrr.

Postat av: bitte

häftigt

2008-09-24 @ 11:22:24
URL: http://blondiesliv.blogg.se/
Postat av: Malin

visst vill jag ha rosetter! Dom är ju grädden på moset och pricken över i:et!!

2008-09-30 @ 21:52:51
URL: http://malinnorwalds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback