Syprojekt.. och virkning

Nu är jag färdig med Malins vantar och halsduk, nöjd med resultatet. Dock har jag blivit så mycket bättre på att virka sen jag gjorde mina egna, så de tycker jag ser lite "tattiga" ut nu. Får väl helt enkelt virka ett par till åt mig själv:P



Jag har även virkat ett par åt Ellos, det ska bara på rosetter så är de färdiga. Är jättesugen på ett par i samma färg, tycker den är jättehärlig.



Förra helgen var det ju SLEKTmiddag (jag ska lägga upp bilden på klänningen, jag lovar) och till den hade jag sytt en liten kuvertväska. Hittade jättefint dupionsiden på tygcentrer här i Uppsala som skimmrade i grönt/blått. Väldigt svårt att fånga på bild, men jag gjorde så gott jag kunde. Egentligen skulle jag ha velat haft en guldkedja eller liknande som axelrem, men fick inte tag på någon så det fick bli en i samma typ som väskan. Den är fodrad i svart kraftigt linnetyg och knäpps med en knapp klädd i sidentyget.



Igår fick jag äntligen färdigt min linnekorsett, ska försöka fixa fram en bild i helgen. Nu är de flesta påbörjade projekten klara, så nu kan jag ta tag i lite beställningar på barnkäder.

Kommentarer
Postat av: Plåtmamma Eva

Vad duktig och kreativ du är. Skulle vara så roligt att träffa er. Kom till Rälln snart!!!!Kram kram

2008-10-18 @ 13:38:10
Postat av: Malin

Åååå vad fint det blev!!! jag längtar till Henrik kommer ner i November så jag får ha på mig dom fina vantarna och halsduken!!!

Kram och TACK!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback